[Kayzer.Net] <<>>
silecek lastiklerinin degi$mesine gerek yoktur. bir sure sonra kendi kendilerini yenilerler.
bo$ viteste giderken araba benzin yakmaz.
yoku$ta debriyajdan ayagini hafifce kaldirarak dizel araclari da arkaya kacirmadan kaldirabilirsin.
tek kapili arabalarda tek kapi vardir.
otomatik vites daha az yakar
yetkili servislerde arabaya daha iyi bakarlar.
arabanin benzin deposuna ate$ edersek havaya ucar, buyuk bir patlama olur... yanli$! alev alip yanar.
kucuk motor her zaman daha az yakit tuketimi anlamina gelir.
hiz gostergesinde gorulen son rakamla aracin maksimum suratinin cok alakasi vardir.
abs bozulursa arac yoldan cikar, takla atar, devrilir, parcalanir.
abs fren daha cabuk durmayi saglar.
robert bosch'la $ahsen goru$tum. haberler iyi. linkin son paragrafina bakilirsa abs fren hakikaten fren mesafesini (mumkun oldugu kadar) kisaltiyormu$.
http://rb-kwin.bosch.com/...roductx_s_cs_01_babr.html
ariza parcanin meme yapmasindan cikar zimparalarsin gecer.
yanli$; araba hararet yaparsa kenara cek, stop et, bekle, duzelir.
dogru; araba hararet yaparsa kenara cek, rolantiye al*, bekle. duzelir fakat bu gercekten duzeldigi anlamina gelmez . hararet yapan araba sorunlu bi arabadir, en yakin tamircide mola ver.
not; arabayi fazla yormaktan kaynaklanan hararet icin
yanli$; araba hararet yapar ve stop ederse yukardaki i$lemleri tekrarla ve yoluna devam et.
dogru; araba hararet yapar ve stop ederse conta yanmi$ demektir, conta yanmasindan sonraki evre motorun yanmasidir, ilk hedef gene tamirci olmalidir.
not; termostatin i$levini yerine getirmedigi durumlarda rolantiye birakmayip stop edip, motorun sogumasini beklemek en dogrusudur. hararetin sebebinin iyi te$his edilmesi gerekir. ("arabanin fazla agir olmasi*+klima+a$iri hiz+egim" dortlusu hararet tetikleyicilerin ba$inda gelir.)
yanli$; dizel arabalar daha cabuk bozulur
dogru; dizel araclarin faydasi uzun yola cikildigi vakit cebe sagladigi katkidir, sIk sIk uzun yola cikan arac kilometresiyle orantili olarak daha cabuk bozulur. aracin bozulmasindaki ilk etken $oforun bilincsizligidir, arabayi hoyratca kullanmasidir. dizel araclara bok atmaktan vazgecilmelidir.
patinaj kontrol sistemleri kuru havada kalki$lari her zaman iyile$tirir.
abs her durumda fren mesafesini uzatir (veya kisaltir).
$ayet kuru yolda tekerlekleri kilitlemeye ramak kalacak bir ivmeyle yava$liyorsaniz fakat tekerlekler kilitlenmemi$se abs'nin olmamasi daha iyi bir sonuc verebilir fakat bu $ekilde cok fazla fren yapilmiyor gercek hayatta.
ayrica norvec'te ya$amiyorsaniz nadir durumlarda abs duru$ mesafesini uzatir. ornegin karli veya buzlu zeminlerde aracin tekerlekleri kilitlendiginde karin veya buzun uzerinde kayarken bir taraftan da zeminin icine gomulur, bu da duru$ mesafesini kisaltir. bu durumlarda abs'nin yon degi$tirmeye yardim ozelligi on plana cikar.
not: bu arada abs'nin nasil i$ledigini biliyorum "manevra kabiliyetini artirir" gibi $eyler soylemeyin. o ozelligi artik herkesin bildigini varsayarak buraya gecirmedim. ayrica otomobillerle ilgilenen insanlar icin bile abs'nin ne kadar hassas bir konu oldugunu gordum onu da belirteyim.
yanli$; lastiklere nitrojen bastirmak iyidir, guzeldir, arabanin performansi artar.
dogru; nitrojen bilindigi gibi formula 1 deki araclarda, ucak lastiklerinde vs. kullanilir. yani yolun kayi$ gibi omasi gerekir. nitrojenli bi lastige oldu ya bi diken batarsa lastik paramparca olur, hava basilmi$ lastikte bu olmaz, yama yaparsan gecer. havali lastikler suspansiyon gorevi gorur. nitrojen arabada hop oturup hop kalkmaniza sebep olur, $anzimani dagitir, $aftiniz kayar.
aracin motor gucu ile $oforunun motor gucu dogru orantilidir.
atlari tandem olarak dizerseniz araba daha guclu, tek sira olarak dizerseniz daha hizli gider.
"hizli spor bir araciniz varsa hizli ve sert kullanabilirsiniz"
yanli$, arabalar kendileri hareket etmez her arac surucusu kadar hizli ve cevik hareket etmelidir. altinizdaki araca guvenip kaza yapmayin...
gittikce artan fren mesafesi balatalarin eridigi anlamina gelir
her zaman degil balatalar erimedigi halde kirlenmi$ olmalari veya hidrolik bazi sorunlar ve marazli tekerler de fren mesafesini arttirabilir.genel de $ehir ici kullanimda ilki daha sIk ya$anir olayin ozu ise $udur:
zamanla kullanildikca (bu olay en iyi bisIklette gozlenir.) balatalarin eriyen parcalari fren diskine yapi$ir ve gorece daha kaygan olur ve fren mesafesini uzatir.
yanli$:
tdi : turbo diesel injection
dogru:
tdi : turbo direct injection
yanli$ : bazi hatunlar arabaya verir.
dogru : bazi hatunlar arabayi kullanana verir.
yuksek hizla giderken onume bir$ey cikarsa el frenine asilip direksiyonu kirarim, araba durur...
hehe... bilgisayar oyunlarinda olur o... gercek hayatta bu sizin kontrolu kaybedip i$i allaha havale etmeniz demektir... normal frenle yava$ladiktan ve makul hizlara (50-60 km/s gibi) indikten sonra belki i$e yarar ama 140 la giderken el frenine asilmak kendinizi en yakin agac,direk vs..de bulmanizla sonuclanabilir...
edit: ileri duzey kullanicilar "ben bi 360 yapip arabayi tekrar stabil halde kendi cizgisine getirip dururum ulen" diyebilir... evet olabilir ama bu da got ister.
arabalar hakkinda yanlis bilinen seyleri bilen dikkatsiz suruculerin bildikleri gercekten yanlis midir?
vites degi$tirirken iki gaz versem daha iyi gecer.
cok yuksek devirde vites degi$tirirsem daha cabuk hizlanirim...
en yuksek devirde, red line'da vites degi$tirmek daha cabuk hizlanmanizi saglamaz... optimum devirde (tork,hp/rpm egrisi incelenebilir) vites degi$tirirseniz optimum hizlanma saglanir... bo$u bo$una sIkmeyin motoru, benzini....
karli havalarda lastikleri indirirsek, yani lastik hava basincini du$urursek lastikler yolu daha iyi kavrar*. lastik hava basincini du$urursek, lastiklerimiz iceri dogru kivrilir. bunun sonucunda sadece kenarlari yolla temas eder, yani lastigin %20si yolla temas eder. soguyan hava buzu$tugu icin lastigin icindeki hava basinci azalir.
euro ncap'dan 5 yildiz alan araba cok manyak guvenlidir, kamyona gir bi$ey olmaz, yardir allah ne verdiyse...
carpi$ma testleri belirli ko$ullarda gercekle$tirilir, gercek hayatta bu ko$ullar her zaman saglanmaz... bazi kaza fotograflarinda 5 yildiz almi$ otomobillerin markasi sadece stop lambalarindan anla$ilabilir, geri kalan kismi yoktur cunku...
araba hararet yaparsa kenara cek, rolantiye al, bekle, duzelir.
muhtemelen duzelmez. bir otomobil buyuk olasilikla termostat arizalandigindan hararet yapar. yani termostat efendi fani cali$tirmamaktadir, rolantide de greve devam eder. pratik cozum, eger klima varsa klimayi cali$tirip hararet kirmizi cizginin altina inince du$uk devirle en yakin servise kadar gitmektir. velhasil klima fani termostattan bagimsiz olarak cali$ir. klima yoksa oturur bir cay icer, motora su ekleyip yogun trafik gecince servise gidersiniz.
-araba alinca hergun sureceksiniz.
nah surersin! 1 depo benzin olmu$ 2 okuz parasi.
hava yastigi olan arac yeterince guvenlidir, emniyet kemeri takmaya gerek yoktur.
$ehir icinde emniyet kemerine luzum yoktur ben kolumla kendimi korurum.
hatirlatma: o araclarin darmadagin olup da ucer be$er yildizlar aldiklari off-set crash testler 64 km/s suratle yapilmaktadir, akilda bulunsundur.
cok yapilan bir yanli$: on tekerler daha onemlidir dolayisiyla iyi lastikler one takilmalidir. (aslinda arka lastik daha onemlidir)
bundan daha onemli bir yanli$: trafikte kim daha hizli gidiyorsa onun cuku daha buyuktur.
mini etek giyerseniz lastik issiz bir yerde patlar.
v kayi$i koparsa naylon corabiniz ile kolayca tamir ediverirsiniz.
xenon farli arabalar teknik olarak otobanda yava$ gidemez mutlaka sol $eritten 200 ile gitmek zorundadirlar
arazi araclari geni$ lastikli olduklarindan dolayi daha iyi yol kavrarlar
yanli$: asr motor gucunu arttirir
dogru: patinaji onler
arabanin arkasina buyuk puntolarla abs, asr vb.. yazinca arabanin degeri artar
geni$ lastik karda daha iyi yol tutar
arkada oturanin emniyet kemeri takmasina gerek yoktur
sis icinde ilerlerken dortluler yakilir
yagmur,kar yagarken lastikler indirilirse arac daha iyi yol tutar
airbag varsa emniyet kemeri takmaya gerek yoktur
her ak$am hava karardigi zaman sis farlari yakilir
gece surekli uzun farlarla gidilir
''arabaya benzini koyarim gerisine kari$mam''
''benim arabama bir$ey olmaz''
modifiyeli arabanizda plakayi normal yerine degilde camin icine koyarsaniz arabanizin motor gucu 10 beygir artar..
motor freni motora zarar verir.
koltuk kafaliklari konfor icindir.
degildir. emniyet kemerinin ikizidir onlar. bir sert fren veya carpi$ma aninda ileri giden kafayi emniyet kemeri ve airbag geri iter. o kafaliklar geri gelen kafa darbesini yumu$atir. bu yuzden konfora gore degil acil durumda ba$inizin gelecegi yere gore ayarlanmalidir.
(bkz: airbag var diye emniyet kemeri takmamak)
dogan gorunumlu $ahinlerde ses tesisatinin gucu, arabanin motor gucuyle dogru orantilidir.
yanli$: cift kapili* arabalara tek kapili denir.
dogrusu: denmez.
aynalar arkadan gelen her araci gosterir.
nos motoru yer bitirir.
bir hava filtresi ve bir egzostla 15-20beygir kazanirsiniz.
--
<<<FeRo>>>
<<<Sizler, yani yeni nesil,
Turkiyenin genc evlatlari,
yorulsaniz dahi beni takip edeceksiniz....
Dinlenmemek uzere yola cikanlar
asla ve asla yorulmazlar!! K.ATATÜRK>>><<<
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız: Google Grupları "Kayzer.Net Aşk Sevgi Mizah Eğlence Grupları..." grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : KayzerNet@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin: KayzerNet-unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için, http://groups-beta.google.com/group/KayzerNet
adresinde bu grubu ziyaret edin
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home